Shromáždění delegátů 2020 - informace.
Shromážděn delegátů (dále jen „SD“) Stavebního bytového družstva Ústí nad Orlicí (dále jen „SBD“) bylo představenstvem družstva svoláno na termín 18. června 2020 od 16:30 hod. do Kongresového sálu hotelu UNO v Ústí nad Orlicí. SD bylo po celou dobu zasedání usnášeníschopné a řídilo se navrženým programem, který každý delegát v řádném termínu spolu s pozvánkou obdržel. Řízení zasedání SD se ujal předseda představenstva pan Pavel Čada. Poté co zasedání SD zahájil uvítáním přítomných delegátů a SD pozvaných hostů, jmenoval představenstvem stanoveného zapisovatele. Následně proběhla volba dvou ověřovatelů zápisu a volba členů mandátové a návrhové komise, která byla provedena veřejným hlasováním jak navržení ověřovatelé zápisu, tak i navržení členové mandátové a návrhové byli zvoleni jednomyslně všemi přítomnými delegáty. Zprávu představenstva o činnosti družstva přednesl předseda představenstva pan Pavel Čada. Zpráva úvodem delegáty široce seznámila se statistickými údaji charakterizujícími současný stav SBD. Podstatnou informací bylo, že kancelář družstva v současné době zabezpečuje správu 65 domů s celkovým počtem 1745 bytů a 12 družstevních garáží. Z přednesené v úvodní části zprávy lze objektivně konstatovat, že představenstvo důsledně dbalo na to, aby veškeré povinnosti družstva vůči státu, vůči spravovaným domům v místně příslušné obci a všechny další povinnosti, vyplývající z obecně platných právních předpisů, byly družstvem v plné míře, ve stanovených termínech a bez vad splněny. Bez vad byly a jsou splněny daňové a odvodové povinnosti a statistické informační povinnosti družstva. Proběhly všechny, v daném časovém období povinné revize a kontroly družstevních objektů. Pokud byly zjištěny závady, pak bylo zabezpečeno, nebo objednáno, jejich odstranění. Zpráva dále delegáty informovala, že SBD v roce 2019 dosáhlo kladného hospodářského výsledku, avšak upozornila na to, že se takový stav hospodaření družstva v roce 2020 nemusí zopakovat, protože v oblasti příjmu je třeba očekávat významný pokles. Bude tedy třeba příjem pro činnost družstva získávat klientsky z vlastních vnitřních zdrojů formou navýšení nákladu na úhradu správy domu v měsíčním předpisu úhrad za užívání bytu popř. (garáže). Předpokládá se, že se tak stane od 01. 01. 2021 o částku 10,-Kč. Zpráva se dále věnovala vývoji a stavu v oblasti samosprávní činnosti členů družstva v domech ve vlastnictví nebo spoluvlastnictví družstva, specifikovala úlohu domovníka ve družstvem spravovaných bytových domech, seznámila delegáty s činností kanceláře družstva týkající se výkonu správy bytových domů společenství na podkladě s výborem společenství uzavřené příkazní smlouvy a s činností kanceláře družstva týkající se výkonu správy bytových domů společenství, v nichž družstvo vykonává funkci statutárního orgánu, tedy předsedu společenství vlastníků. Zpráva delegáty také informovala o činnosti kanceláře družstva týkající se oblasti údržby domů ve vlastnictví a spoluvlastnictví družstva a domů společenství ve správě družstva a rovněž delegáty seznámila s aktuálním stavem a vývojem v oblasti revitalizace domů s finanční podporou z Centrem pro regionální rozvoj České republiky vyhlášené výzvy IROP č. 78 na téma "Energetické úspory v bytových domech" s možností získání dotace až 30% z uznatelných nákladů na takovou revitalizaci domu. Provedená, probíhající a připravovaná revitalizace ve vykazovaném období, která se týká dvanácti domů ve správě družstva, představuje investici v částce 203.020.509,- Kč. U realizovaných revitalizací čtyř domů byla přijata finanční výpomoc ve výši 9.670.876,- Kč a u probíhajících a připravovaných revitalizací osmi domů se dá očekávat finanční výpomoc ve výši 51.245.896,- Kč. Jedná se tedy celkem o finanční výpomoc z IROP ve výši 60.916.772,- Kč. Vstupem družstva do tohoto finančně podporovaného investičního záměru se tedy jedná o jedinečnou možnost významně revitalizací domů zlepšit technický stav těchto bytových domů ve správě družstva a přinést pro uživatele bytů v těchto domech významnou úsporu na vytápění bytu. Zprávu kontrolní komise (dále jen „KK“) o její činnosti v období od posledního SD, konaného dne 22. května 2019, do konání tohoto SD přednesla předsedkyně KK paní Marie Krmíčková. Ve zprávě KK delegáty informovala o provedených namátkových účetních kontrolách, při nichž nebyly zjištěny žádné nedostatky. Rovněž žádné nedostatky nebyly zjištěny při inventurách (fyzické inventuře hmotné a nehmotné povahy a dokladové inventuře majetku a závazků), kterých se KK zúčastnila. KK ve vykazovaném období obdržela jednu stížnost na činnost družstva spočívající v nedodržování zákonu č. 72/1994 Sb., kterým se upravují některé spoluvlastnické vztahy k budovám a některé vlastnické vztahy k bytům a nebytovým prostorům. Týkala se domu v ulici Chodská č. p. 1230 a 1231 v Ústí nad Orlicí. KK však konstatovala, že stížnost je bezpředmětná a toto své stanovisko stěžovatelce písemně vysvětlila. V závěru zprávy KK prohlásila, že jak představenstvo, tak i kancelář družstva pracuje na vysoce odborné úrovni. Zprávu o hospodaření SBD za rok 2019 a výklad k účetní bilanci družstva k 31. 12. 2019 přednesla samostatná ekonomka Ekonomického úseku kanceláře SBD paní Jana Halamková. Dosažený hospodářský výsledek v roce 2019 činil 87.822,93 Kč a delegáti odsouhlasili celou tuto částku převést do nedělitelného fondu družstva. Delegáti rovněž odsouhlasili přednesenou účetní bilanci družstva k 31. 12. 2019, z níž vyplynulo, že vyrovnaná výše aktiv a pasiv družstva představuje částku 265.102.000,-Kč. V bodu č. 6 programu jednání SD byl představenstvem delegátům předložen návrh na přijetí usnesení, které stanoví rozhodnutí družstva, že převod bytové jednotky, jejíž součástí je DB, z vlastnictví družstva do osobního vlastnictví oprávněné osoby bude možný i po zákonném termínu, tj. po 31. 12. 2020. Ke každému bodu programu byla ihned po jeho projednání otevřena diskuse. Na položené dotazy delegátů bylo ze strany představenstva vždy bezprostředně odpovězeno. Usnesení přijaté SD najdete zde. Usnesení přijaté SD je rovněž uveřejněno na informační desce ve správní budově SBD.