Shromáždění delegátů 2019 - informace.
Shromážděn delegátů (dále jen „SD“) Stavebního bytového družstva Ústí nad Orlicí (dále jen „SBD“) k projednání činnosti SBD ve vykazovaném období od 24. května 2018 do 10. dubna 2019 bylo představenstvem družstva svoláno na termín 22. května 2019 od 17:30 hod. do Modrého salonku kulturního domu v Ústí nad Orlicí. Na SD bylo pozváno 43 zvolených delegátů, držících celkem 990 mandátů, což představuje 94,20% zastoupení všech 1051 členů družstva. V době zahájení zasedání SD bylo v Modrém salonku kulturního domu v Ústí nad Orlicí přítomno 28 delegátů se 786 mandáty, což představovalo 79,39 % zastoupení mandátů zvolených delegátů. SD bylo zahájeno v čase uvedeném na pozvánce a řídilo na pozvánce uvedeným programem. SD bylo po celou dobu zasedání usnášeníschopné. Řízení zasedání SD se ujal předseda představenstva pan Pavel Čada. Poté co zasedání SD zahájil uvítáním přítomných delegátů a SD pozvaných hostů, jmenoval představenstvem stanoveného zapisovatele. Poté proběhla volba dvou ověřovatelů zápisu a volba mandátové a návrhové komise, která byla provedena veřejným hlasováním aklamací a jak navržení ověřovatelé zápisu, tak i navržení členové mandátové a návrhové byli zvoleni jednomyslně všemi přítomnými delegáty. Zprávu představenstva o činnosti družstva přednesl předseda představenstva pan Pavel Čada. Zpráva úvodem delegáty široce seznámila se statistickými údaji charakterizujícími stav SBD. Podstatnou informací bylo, že kancelář družstva v současné době zabezpečuje správu 65 domů s celkovým počtem 1738 bytů a 12 družstevních garáží. Z přednesené v úvodní části zprávy lze objektivně konstatovat, že představenstvo důsledně dbalo na to, aby veškeré povinnosti družstva vůči státu, vůči spravovaným domům v místně příslušné obci a všechny další povinnosti, vyplývající z obecně platných právních předpisů, byly družstvem v plné míře, ve stanovených termínech a bez vad splněny. Bez vad byly a jsou splněny daňové a odvodové povinnosti a statistické informační povinnosti družstva. Proběhly všechny, v daném časovém období povinné revize a kontroly družstevních objektů. Pokud byly zjištěny závady, pak bylo zabezpečeno, nebo objednáno, jejich odstranění. Zpráva dále delegáty informovala, že SBD v roce 2018 dosáhlo kladného hospodářského výsledku, avšak upozornila na to, že se takový stav hospodaření družstva v roce 2019 nemusí zopakovat, protože jednak v příjmové části rozpočtu správy družstva kalkulované výnosy z úroků úložek volných finančních prostředků družstva se udržují na velmi nízké úrovni a jednak významně vzrostla cena služeb třetích osob, cena energií, režijního materiálu a neposlední v řadě i cena poštovného, přičemž stále narůstá počet případů, kdy je třeba písemně s klienty družstva komunikovat. V této souvislosti kancelář družstva za bezkonkurenčně nízkou cenu nabízí realitní služby týkající se družstevních bytů nebo bytů v osobním vlastnictví ve družstvem spravovaných domech. Tyto služby představují především zprostředkování prodeje nebo koupě bytové jednotky. V nabídce realitních služeb je rovněž vyhledání zájemce o podnájem nájemci družstevního bytu či vyhledání zájemce o pronájem vlastníkovi bytu. Výnos z této činnosti v roce 2018, stejně jako v předchozích letech, byl zcela používán na dosud dlouhodobé udržování přijatelné výše příspěvku klientů na správu družstva. Z přednesené zprávy představenstva vyplynulo, že i přes maximální snahu družstva postupovat při výkonu správy racionálně a maximálně úsporně, družstvo od 1. července 2019 přistoupí k navýšení dlouhodobě neměněného stávajícího měsíčního příspěvku člena družstva s právem nájmu družstevního bytu na výkon správy. Ten bude od uvedeného data pro všechny členy družstva s právem nájmu družstevního bytu, ať se jedná o družstevní domy, domy ve spoluvlastnictví družstva, v nichž dosud není ustaveno registrované společenství i domy ve spoluvlastnictví družstva, v nichž již registrované společenství ustaveno bylo, ve stejné výši. Tím bude pro každého člena družstva s právem nájmu družstevního bytu zachován princip družstevní vzájemnosti, podle něhož se všichni členové stejně podílejí na nákladech výkonu správy a stejným dílem se i podílejí na odvodových daňových povinnostech družstva. Zpráva se dále věnovala vývoji a stavu v oblasti samosprávní činnosti členů družstva v domech ve vlastnictví nebo spoluvlastnictví družstva, specifikovala úlohu domovníka ve družstvem spravovaných bytových domech, seznámila delegáty s činností kanceláře družstva týkající se výkonu správy bytových domů společenství na podkladě s výborem společenství uzavřené příkazní smlouvy a s činností kanceláře družstva týkající se výkonu správy bytových domů společenství, v nichž družstvo vykonává funkci statutárního orgánu, tedy předsedu společenství vlastníků. Zpráva delegáty také informovala o činnosti kanceláře družstva týkající se oblasti údržby domů ve vlastnictví a spoluvlastnictví družstva a domů společenství ve správě družstva a rovněž delegáty seznámila s aktuálním stavem a vývojem v oblasti revitalizace domů s finanční podporou z IROP Centrem pro regionální rozvoj České republiky vyhlášené výzvy IROP č. 78 na téma "Energetické úspory v bytových domech" s možností získání dotace až 30% z uznatelných nákladů na takovou revitalizaci domu. SBD na základě podnětů, i ze strany delegátů, začalo v posledním čtvrtletí roku 2018 připravovat sedm domů na tuto revitalizaci, z nichž u dvou již revitalizace probíhá a u ostatních pěti je v takové fázi přípravy, že bude o dotaci, do výzvou IROP stanoveného termínu, spolehlivě požádáno o činnostiružstva Zprávu kontrolní komise (dále jen „KK“) o její činnosti v období od posledního SD, konaného dne 24. května 2018, do konání tohoto SD přednesla předsedkyně KK paní Marie Krmíčková. Ve zprávě KK delegáty informovala o provedených namátkových účetních kontrolách, při nichž nebyly zjištěny žádné nedostatky. Rovněž žádné nedostatky nebyly zjištěny při inventurách (fyzické inventuře hmotné a nehmotné povahy a dokladové inventuře majetku a závazků), kterých se KK zúčastnila. KK ve vykazovaném období neobdržela na činnost představenstva a činnost kanceláře družstva žádnou stížnost a konstatovala, že představenstvo i kancelář družstva pracuje na vysoce odborné úrovni. Zprávu o hospodaření SBD za rok 2018 a výklad k účetní bilanci k 31. 12. 2018 SD přednesla vedoucí ekonomického úseku kanceláře SBD paní Andrea Procházková. Dosažený hospodářský výsledek v roce 2018 činil 62.638,-Kč a delegáti odsouhlasili celou tuto částku převést do nedělitelného fondu družstva. Ke každému bodu programu byla ihned po jeho projednání otevřena diskuse. Na položené dotazy delegátů bylo ze strany představenstva vždy bezprostředně odpovězeno. Usnesení přijaté SD najdete zde. Usnesení přijaté SD je rovněž uveřejněno na informační desce ve správní budově SBD.